2016. május archive

CSALÁDI NAP ÉS PROJEKTZÁRÓ AZ ÓVODÁBAN

2016. május 28-án tartotta meg az intézmény a hagyományosnak nevezhető Családi Napját. A rendezvény megszokottnak korántsem volt mondható, mivel egyben egy megvalósult pályázati alapú projekt is lezárásra került. A pályázat a tanköteles korú kisgyermekek számára lett meghirdetve néphagyomány ápolás, tehetséggondozás címmel. A pályázaton belül három kis csoport munkálkodott a nevelési év során.

KIRÁNDULÁS A DADUS NÉNINK HEGYÉRE

2016. május 23-án a Katica csoportot meghívta a csoport dadus nénije, Sedlák Anna, Panka néni saját hegyére. A gyermekek szüleit írásban tájékoztattuk a kirándulásról, melyet mindenki nagy örömmel fogadott, mivel a csoportnak ez volt az utolsó közös kiruccanása. A csoport izgatottan várta, hogy a hétfői napon a csoportból elinduljunk közösen a Spar bevásárlóközponttól még jó néhány méterre, az …

ZSÓFIA KUPA ÉS GYERMEKNAP

2016. május 27-én kora reggel érkezett mindenki az óvodába, mivel a közös tízórai után a várlovagok kíséretében indultunk el a Hotel Kapitány Wellness mellett található zöld területre, ahol kezdetét vette a csoportok több állomáson teljesítendő feladata. Elsőként minden csoportnak egy csatakiáltást kellett közösen elmondani, majd a korábban meghatározott feladatként a „Várkapitány lovát” kellett bemutatni a …

SZÍNHÁZI ELŐADÁS A KISFALUDY SÁNDOR MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN

2016. május 26-án a három alkalomra szóló bérlet utolsó darabjaként a pápai Pegazus Színház színészeinek előadásában a Csuka parancsára c. orosz népmese feldolgozását láthattuk. Az előadáson összesen 57 kisgyermek vett részt a csoportokból, akik korábban bérletet Igazi varázsmesét láthattunk, mivel abba a korba hívják a nézőközönséget, amikor az ember még nem ismerte a lehetetlent. Az orosz mesehősök …

Nagycsoportosok iskola látogatása

2016. május 17-én, a Ramassetter Vince Általános Iskola intézményvezetőjével előre megbeszélt időpontban indultunk az alsós osztályokba megtekinteni egy igazi tanórát. A nagycsoportosok nagy izgalommal várták már az iskolalátogatást, mivel az egykori óvodai csoporttársaikkal is találkozhattak, valamint megtapasztalhatták azt a helyszínt, légkört, amiről már olyan sokat hallottak az óvó néniktől, szülőktől, testvérektől. 45 fővel indultunk a meghívásra, de a nagy …

Kirándulás Keszthelyen

2016. május 19-én, csütörtökön kirándulni indultunk a szeptembertől iskolát kezdő 45 fő nagycsoportos közül 43 fővel. Reggel a vasútállomáson gyülekeztünk, majd menetrend szerinti vonattal utaztunk Keszthelyig. A vonatozás mindenki számára – de leginkább akiknek teljesen új tapasztalatot nyújtott – óriási élmény volt. Az állomástól elsétáltunk a kikötőhöz vezető parkhoz, ahol megpihentük és a hátizsákból megreggeliztünk. Ezután a parti sétány …

Nyílt nap a sümegi mentőállomáson

2016. május 10-én, kedden a Mentők Napja alkalmából megnyitotta kapuit a sümegi mentőállomás a gyermekek előtt. Kihasználva az adott lehetőséget, délelőtt felkerekedtünk az óvoda csoportjaival, hogy személyesen látogatást tegyünk a sümegi Kompanik Zsófia utcai állomáson. Nagyon barátságosan fogadtak minket a szolgálatban lévő mentősök, Kovács Tamás  mentőállomás-vezető, szakápoló  megmutatta az udvaron parkoló mentőautót és az abban …

Zsófia Napok a Kompanik Zsófia Óvodában

Immár negyedik alkalommal rendezte meg az intézmény a Zsófia Napokat, mely Ramassetter Vince feleségének, Kompanik Zsófiának, mint Sümeg első óvoda megalapítójának állít emléket. 2016.május 11-től vette kezdetét a rendezvénysorozat, szerdán délelőtt a megnyitó ünnepség zajlott, melyen jelen volt Végh László polgármester, valamint a hivatali dolgozók közül néhányan. Különösen nagy örömünkre szolgált, hogy szép számmal vettek …

Interaktív zenei foglalkozás az iskolába készülő nagycsoportosoknak

2016. május 05-én, csütörtökön a sümegi zeneiskolából érkeztek zenepedagógusok a gyermekekhez, hogy interaktív módon széleskörűen megismertessék a szeptembertől iskolába járókat különféle hangszerekkel. A foglalkozás alatt a hangszerek megnevezése után röviden megszólaltatták azokat és típusa alapján csoportba sorolták. Mindeközben ritmusgyakorlatokat végeztek egy-egy, mindenki számára ismert mondókára, majd dallambújtatással, dúdolással tavaszi dalokat mutattak be, majd hangszeres kísérettel közösen …

Úszásoktatás a Hotel Kapitány Wellnessben

Évek óta lehetőségük van a nagycsoportos gyermekeknek, hogy úszásoktatáson vegyenek részt a Hotel Kapitány Wellnessben. Ebben az évben az igények felmérése után összesen 32 gyermek vett részt a meghirdetett 10 alkalomból álló oktatáson, melyet Hegedüs Ibolya, a Ramassetter Általános Iskola pedagógusa végzett 2016. március 30. és május 06. között. A létszám miatt a gyermekek 3 …